Sveika mityba | Apimtis.lt: Patarimai, kuriais vertėtų pasinaudoti norint tur...
Konsultuojame telefonu: +37062289886
Nemokamas pristatymas perkant virš 54.99€!

Patarimai, kuriais vertėtų pasinaudoti norint turėti dailesnes apimtis (I dalis)

Mityba

Vis labiau artėjanti vasara džiugina kiekvieną. Šiltesni orai ragina net tik į spintą padėti senus kailinius ir megztinius, bet iš naujo mėgautis taip pasiilgtais saulės spinduliais bei grynu lauko oru. Tačiau po ilgojo žiemiškojo periodo dauguma mūsų susiduria su nemalonia problema kada nuo šalčio apsisaugoti kaupti riebaliukai pradeda kelti tam tikrą diskomfortą. Ką tada daryti? Kas padeda pasiekti geresnių rezultatų? Subalansuota mityba, fizinė veikla, atitinkami maisto papildai? Mes padėsime jums atsakyti į šiuos klausimus straipsnių cikle apie sveiką gyvenimo būdą ir patarsime ką geriausia daryti norint turėti dailesnes apimtis. Sveika mityba

1 dalis –  sveika mityba

Sportininkai ar šiaip prijaučiantys sveikam gyvenimo būdui žino, kad vienas iš svarbiausių ingredientų norit pasiekti teigiamą rezultatą yra tinkamai subalansuota ir sveika mityba. Tam pasiekti svarbiausia atsižvelgti į šiuos dalykus.

  • Kalorijų deficitas

Tai reiškinys, kada organizmas sudegina daugiau kalorijų nei jų gauna iš maisto ir kitų produktų. Labai svarbu tinkamai pasiskaičiuoti reikiamą kalorijų normą ir žinoti kokio kiekio kalorijų reikia jūsų organizmui, kad būtų galima pasiekti norimas apimtis. Žinoma kas per daug tas nesveika. Drastiškas kalorijų deficito taikymas gali turėti ir nemalonių pasekmių tokių kaip – energijos trūkumas, prasta nuotaika, metabolinis sulėtėjimas ir kita.

  • Valgymo įpročiai

Norint pasiekti akį džiuginantį rezultatą svarbu atsižvelgti ir į maisto vartojimo įpročius. Šiandieniniame greito tempo pasaulyje labai sunku valgyti reguliariai ką jau kalbėti apie sveiką maistą. Juk daugelis skubėdami ir nenorėdami praleisti daug laiko pietaujant sukertame kokią bandelę ar sumuštinį. Taip pat taupydami laiką nieko blogo nematome užkąsti greito maisto užkandinėse ar vietinėje kavinėje, manome, kad sveikai pavalgysime kai grįšime namo. Tačiau taip tik darome sau meškos paslaugą nesuprasdami, kad subalansuota ir sveika mityba turi lydėti mus 24 valandas per parą. Viena pagrindinių taisyklių – maistą valgyti reguliariai ir nedidelėmis porcijomis. Dažnai nė patys to nesuprasdami persivalgome. Taip ne tik žalojame savo organizmą, bet ir sukeliami oksidacinį stresą, kuris skatina viso organizmo senėjimą.

  • Tinkama mityba

Sakoma, kad kūnas atspindi mūsų valgomą maistą. Taigi jei norite, kad jūsų apimtys būtų mažesnės turime suprasti, kad mėsainiai, picos ir vaisvandeniai nėra tie produktai, kuriais būtų galima pasitikėti. Svarbu valgyti kuo įvairesnį maistą. Labai naudinga atsižvelgti į dar mokykloje išmoktą sveiko maisto piramidę.

    • Pirmojo laiptelio esančių produktų (duonos, įvairiausių grūdinės kilmės produktų, makaronų) per dieną reikėtų suvartoti daugiausiai, kadangi jie suteikia energijos ir taip organizmui reikalingų skaidulinių medžiagų.
    • Antrojo laiptelio produktai (vaisiai ir daržovės) taip pat labai svarbi sveikos mitybos sudedamoji dalis. Jie turi daug maistinių skaidulų, vitaminų, mineralinių medžiagų ir organinių rūgščių, kurios gerina virškinimą ir palaiko sveiką organizmo pusiausvyrą.
    • Ant trečiojo laiptelio sutinkame pieno ir mėsos produktus. Iš šių produktų žmogaus organizmas gauna baltymų ir daugybę vitaminų. Tačiau šiuos produktus reikėtų rinktis atsakingai. Ne visi organizmai tinkamai skaido laktozę, todėl pavartojus pieno produktų vietoje naudos gali atsirasti nemalonių simptomų tokių kaip pilvo pūtimas, galvos skausmas ir panašiai. Mėsos produktus taip reikėtų rinktis atsakingai, kadangi kai kurie iš jų turi gan didelį riebalų kiekį.
    • Piramidės viršūnėje išdidžiai puikuojasi aliejai, riebalai ir saldumynai. Tai produktai, kurie žmogui nėra ypatingai naudingi. Šios grupės produktai neturi nieko bendra su sveika mityba.

      Sveika mityba
      Sveika mityba
  • Nederama mityba

Nors jau anksčiau užsiminėme apie dažno valgymo įpročio svarbą ir tinkamos mitybos ypatumus, aktualu aptarti ir produktus, kurie gal būt iš pirmo žvilgsnio visai nekalti, bet yra kertiniai stabdžiai jūsų sėkmės link. Kaip jau minėjome aptardami sveikos mitybos piramidę saldumynai, cukrus ir įvairūs riebaliniai produktai yra didžiausias jūsų svajonių apimčių priešas. Taip pat į šią kategoriją būtų galima įtraukti parduotuvėse siūlomą jau paruoštą maistą, įvarius padažus, konditerijos gaminius. Galima įtraukti pieno produktus tokius kaip sūreliai, jogurtai ir kiti produktai, kadangi juose yra daug cukraus. Sveika mityba reikalauja atitinkamo supratimo apie maistą ir jo naudą organizmui. Jei jums sunkiai sekasi tai daryti ar tiesiog norite praplėsti savo turimas žinias visada pagelbėti yra pasirengęs mitybos specialistas.

  • Profesionali pagalba

Jei manote, kad pats nesugebėsite tinkamai nusistatyti reikiamo kalorijų kiekio ar vis kyla abejonės kokius maisto produktus jums geriausiai rinktis nebijokite. Jums gali padėti mitybos specialistas. Atsižvelgęs į jūsų poreikius jis galės sudaryti mitybos planą, kuris leis pasiekti norimą rezultatą. Taip pat gausite daugybę įvairiausių patarimų kaip tinkamai pasigaminti ir vartoti jums tinkančius maisto produktus. Jei turite alergijų ar kokio nors maisto netoleravimo problemų mitybos specialistas yra tas žmogus, kuris atsižvelgęs į visas jūsų problemas tikrai pasiūlys tinkamiausią variantą.

Taigi kaip išsiaiškinome, subalansuota mityba yra labai svarbus mūsų sveikesnio gyvenimo būdo faktorius. Tačiau, vien to pasiekti reikiamas kūno formas nepakanka. Norint efektyvaus ir jūsų lūkesčius atitinkančio rezultato svarbu, kad sveika mityba susidraugautų su aktyviu gyvenimo būdu. Koks jis, kaip taisyklingai tai atlikti ir kodėl būtina sportuoti aptarsime kitoje dalyje.